ТЕРОРИЗМЪТ В ЗАЩИТА НА ИСЛЯМА Е ПРОТИВ ИСЛЯМА

Светът заедно със своите глобални амбиции в икономиката, политиката, кул- турата и обмена на човешки опит и идеи е изправен и пред агресивни форми на за- плаха. Терорът, който се вихри в името на исляма надлъж и нашир, всъщност е про- тив исляма. Това стана категорично ясно не само на мюсюлманите, но и на цялата световна общественост след нападението на Светите места в Медина. Това да орга- низираш покушение над едно от най-све- тите места за „твоите“ религиозни убеж- дения, и то в Свещения месец Рамазан, яс- но показва няколко неща. Първо, че ти не споделяш автентич- ните ценности на тази религия, видно от действията ти, че нямаш никакъв рес- пект и уважение към светините на исля- ма. Второ, популярните послания, че то- ва, което вършиш, е само и единствено в името на правата вяра, попадат в остро ТЕРОРИЗМЪТ В ЗАЩИТА НА ИСЛЯМА Е ПРОТИВ ИСЛЯМА противоречие с реалността. Трето, с то- зи и други подобни актове ти си поста- вяш за цел да отнемеш човешки живо- ти, след като Свещената ни книга – Ко- ранът, ясно казва: „...И не доближавайте скверностите – и явните от тях, и скри- тите! И не убивайте човек – това Аллах е възбранил, освен по право! Това ви по- велява Той, за да проумеете!“ (6–151). Правото не е обект на собствено, са- мопровъзгласило се решение, превърна- то умело в претенциозна аргументация за пошли намерения и действия. Това всъщност наблюдаваме от няколко го- дини. Доскоро терористите се мотиви- раха с твърдението, че защитават Изтока от Запада, но след нападението над Ме- дина всички маски паднаха и дори обик- новените хора разбраха, че тероризмът не е мотивиран от ислямската религия. Тя е удобният параван и аргумент пред света, за да може ръководителите на те- зи терористични организации да трупат богатства и влияние, да внушават страх и ужас, компрометирайки мирните устои на съвременния свят. За да се предпазим от действия, ана- логични на случващото се, трябва да от- даваме все по-голямо значение на дос- товерните източници на информация и да не се поддаваме на провокации, след- вайки принципа на разграничаване на доброто от злото. Става ясно, че враж- дата и конфликтите произлизат от вза- имното непознаване между хората, кое- то съвсем естествено води до неразби- ране и недоверие. Междурелигиозните отношения не са заложник на сблъсъка между цивилизациите, а по-скоро те са жертва на сблъсъка между взаимното не- вежество за различното в нас. Взаимно- то опознаване не е просто разбиране на „различния друг“, всъщност то е разби- ране и опознаване на себе си.۞

 


© Мюсюлманско изповедание. Всички права запазени.